دبستان غیر دولتی نور فلق

اطلاعات و اخبار آموزشگاه

دبستان غیر دولتی نور فلق

اطلاعات و اخبار آموزشگاه

مهر درراه است

بسمه تعالی

مهر در راه است  و با پیشینه ای به عظمت تاریخ و تمدن این مرز و بوم و با عظمتی در خور تامل و اندیشه آغازی برای ساختن و بالندگی در فراز و فرودهای آموزشگاه مهیا گردیده است.بر خود لازم می دانم ضمن خیر مقدم به خدمت دانش آموزان و اولیای گرامی  .  امید وارم  این سال  تحصیلی  را با نگاهی نو و اندیشه ای نوین مبتنی بر تلاش و کوشش و ارتقاء آغاز  نماییم. در این سال مانند سنوات گذشته ، تحصیل، تفکر پژوهشی را سرلوحه آموزش و  احترام به معلمان را بستر حرکت و همراهی با آموزشگاه را  در دستیابی به قله های رفیع  موفقیت  مد نظر قرار دهیم. ما نیز خدمت به شما عزیزان را بر خود واجب دانسته و  این خدمتگزاری  را افتخاری مهم می دانیم و از هیچ کوششی در این راستا فروگذار نخواهیم بود.


هر سال تحصیلی معمولاْ با مهر ماه شروع رسمی نموده و در حقیقت جان و جوهرهء آموزش با مهر عجین گردیده است. پس با قدر دانستن این زمان برای تلاش و کوشش میتوان دین واقعی آن را ادا نمود.

معمولاْ از قدیم الایام زمان شروع رسمی کلاسهای درس دانش آموزان از مهرماه آغاز می شد ولی با کم و کاستیهایی در برنامه های درسی یا کتابها و معلمان کلاسها که این امر باعث غفلت دانش آموزان و خانواده ها از امر آموزش در مراحل آغازین سال تحصیلی بوده که خوشبختانه بمرور زمان این عادت ناپسند کمرنگ شده و جای خود را به برنامه های منظم و عادی آموزشی داده است.

تعطیلات تابستانی و گاهاْ برنامه ریزیهایی غیر کارشناسی در این ایام وقفه ای در آموزشهای منظم و تدریجی دانش آموزان ایجاد مینماید که روند یادگیری مستمر را تحت تأثیر قرار میدهد ، در چنین شرایطی دانش آموزان عزیز و اولیای محترم با دقت بیشتر و با در نظر گرفتن تفاوتهای فوری و سایر موفقیتها روند آموزش عادی را به جریان انداخته تا از اتلاف وقت و احیاناْ از پشیمانی و غفلت بعدی جلوگیری شود. اصول سادهء زیر جهت یادآوری و اخذ نتیجه بهتر در این زمانها توصیه می گردد :

۱- از اول مهرماه سعی شود تکالیف و برنامه های درسی هر روز در همان روز یا شب مطالعه و انجام شود و از تلمبه بار و موکول کردن آن بر روی هم و بر فردا جلوگیری بعمل آید.

۲- مطالعه مستمر و روزانه از اولین روزهای مهر بعلت تعطیلات تابستانی و فراغت بیشتر ، کمی مشکل و خسته کننده خواهد بود ، با پشتکار و تحمل زحمت چندین روزه این مورد نیز حل خواهد شد.

۳- روش مطالعه ، زمان و میزان آن با توجه به پایه دانش آموز و با کمک و مساعدت مدیر و معلمان عزیز دبستان فلق تنظیم و هماهنگ شود.

۴- نوشتن تکالیف - تمرین - خلاصه برداری و ... گامی موثر در جهت پیشرفت و تسلط دانش آموز بر مطالب درسی محسوب می شود ، از آنها غافل نباشیم.

۵- سعی شود محیط خانوادگی دانش آموز بیشتر در جهت آرامش روانی برای آموزش مهیا شود.

۶- مهر و محبت ، صفا و صمیمیت بین دانش آموزان در مراحل آموزشی و پرورشی ، روند آن را بهتر و مثبت تر خواهد کرد ، پس از آموزش و انتقال آن غفلت نکنیم.

۷- از مقایسه دانش آموز با دیگر دانش آموزان پرهیز نموده و سعی نمائیم رقابت سالم را بین آنها گسترش دهیم.

۸- پیروزی را در سایهء پشتکار و تلاش دانش آموز انتظار داشته باشیم ، ضمن اینکه توکل بخدا و معنویت را نیز چاشنی کار خود سازیم.

۹- انتظارات و توقعات بیش از اندازه و بی مورد در دانش آموزان نسبت به مدرسه و معلمان ایجاد نکنیم و همت و ارادهء خود دانش آموز را معیار اصلی قرار دهیم.

۱۰ - تقویت احساس مسئولیت در انجام امور و پیگیری وظایف محوله در مراحل اولیه و بازخواست این وظایف در مرحله ثانویه را مد نظر قرار دهیم.

با احترام  

مدیریت آموزشگاه

نظرات 1 + ارسال نظر
برومند سالم سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:00 ق.ظ

با سلام
از نویسندگان و. طراحان وبلاگ تشکر می نمایم
خیلی کار خوبی کردید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد